Testamentul lui Gobbles



 Începutul anului a adus cu sine o nouă schimbare în telenovela-fluviu a folosirii măștilor. Specialiștii sunt categorici - masca textilă nu asigură protecția participanților la pandemie. Masca este bună, masca nu este bună,trebuie utilizată exclusiv de către oamenii infectați, ba nu!, adresabilitatea măștii este și pentru oamenii sănătoși,masca textilă este utilă, nu este, FFP2 este soluția.. Nici testele PCR nu au scăpat acestor "revoluții" furtunoase, ultima comunicare despre acest instrument central al celor doi de ani de pandemie îi aparține doctorului Fauci. Acesta, recent intervievat de o televiziune americană, a declarat că aceste teste nu disting între virusul viu și fragmente de virus mort, în ambele cazuri testul este pozitiv. Exemplele pot continua într-o proporție atât de mare încât putem concluziona, fără riscul de a greși: singura constanta a discursului oficial al ultimilor  doi ani este.. schimbarea frecventă a discursului. Informațiile sunt contradictorii, confuze, efemere, demonstrat fiind că, în prezența unor reguli contradictorii, discernământul individului scade,reacția imediată fiind de conformare fără a mai chestiona justețea și oportunitatea acestor reguli. 

Pandemia a reprezentat un câmp tactic perfect pentru aplicarea unor tehnici de manipulare a maselor dintre cele mai variate. Schimbarea frecventă a narativului oficial este una dintre ele. Bombardat cu diverse teorii și regulații despre mască, cele mai multe contradictorii, anulând-se reciproc, individul va abandona investigațiile personale și tendința de a înțelege eventualele motivații medicale din spatele deciziilor, și, pur fi simplu, va considera mai simplu să respecte regulile și sfaturile specialiștilor. Entuziasmul și energia începutului pandemiei, treptat, au dus la epuizare - conformarea la reguli se dovedește a fi mult mai comodă. Obsesia confortului în viața omului modern limitează drastic disponibilitatea la frondă..
În apărarea noastră, subiecții prea facili ai acestei desfășurări propagandistice globale, putem argumenta amploarea mijloacelor folosite și vechimea lor. Da, operațiunea de pregătire a început cu mult timp înainte de martie 2020. Filmele având ca temă viruși ucigași, și pandemii devastatoare nu au făcut altceva decât să pragatească mentalului colectiv. Este de notorietate similitudinea dintre scenariul unei ficțiuni, "Contagion", și desfășurarea reală a pandemiei coronavirusului. Virus necunoscut, originea sugerată este Hong Kong, deci China, costumele albe ale lucratorilor sanitari, prezența unui șarlatan care propovăduiește leacuri naturale pentru virus, în detrimentul vaccinului, eroismul și si protagoniștii lui, eroii, valorizarea științei. Filmul a apărut în 2011 și nu face decât să se adauge unui lung șir de producții cinematografice (Outbreak, World War Z), numărul acestora crescând în anii precedenți izbucnirii pandemiei. Dacă nu ați revăzut "Contagion" , vă rog să o faceți! Asemănarea cu realitatea acestor zile este, dacă nu înspăimântatoare, o invitație la meditație! Viața imită arta? Mai degrabă arta este folosită ca o imensă mașinărie propagandistică. Indivizii au acceptat mult mai ușor restricțiile aduse de covid, nefiind imagini noi,pe retina colectivă rămăseseră imaginile ,scenariile, soluțiile din filme, iar atunci când pandemia a început, cortexul maselor a acceptat. Noul absolut este mai probabil a fi respins violent și categoric, dar dacă ai avut inspirația să pui sămânța, subliminal, cu întreg scenariul, deci și cu capitolul dedicat salvării, procentul de acceptare /conformare crește exponențial. În fond, nu era un scenariu fără soluții,  creierul mai văzuse pandemii, chiar dacă și numai televizate... Remarcabil, majoritatea acestor producții cinematografice propun drept unică soluție pentru salvarea vieții, speciei, civilizației.. vaccinul. Istoria manipulării maselor prin producțiile hollywoodiene este amplă, potențialul imens trezind interesul serviciilor secrete americane , dar și al firmelor de publicitate. Dezvoltarea societății moderne ca una de consum a fost impulsionată de imaginile idilice din filme. Brusc, oamenii au adoptat tiparele de consum promovate :nevoia de a schimba frigiderul, casa, mașina pentru a redesena modelul cinematografic. Chiar și moda a intrat în viețile a miliarde de femei via marele ecran. Un film cu Richard Gere ("Ofițer și gentleman") a reușit, datorită farmecului și frumuseții actorului, să crească... numărul de înrolări în armata americană. Spațiul nu ne permite dezvoltarea acestui subiect, dar vă asigur că este fascinant. 

Și, totuși, viața imită arta? În anul 2002, a avut premiera "Minority Report" (Raport Special), un SF a cărei acțiune se desfășoară în anul 2054, în Washington DC. Datorită  celei mai avansate tehnologii, care identifica ucigasii înainte ca aceștia să comită crima,prin măsurarea mai multor indicatori corporaliși stocarea unor algoritmi comportamentali, astfel încât se generează un profil individual capabil să anticipeze viitoarele dereglări în raport cu legea și societatea. Deși beneficiază de prezența lui Tom Cruise și Colin Farrel, răsfățații Hollywood-ului, filmul ar fi rămas înghesuit în memoria colectivă, alături de multe altele făcute numai și numai pentru a ne obișnui cu un viitor șocant,dacă nu aflam despre programul chinezesc "Eyes of the Tiger", program care, prin biomonitorizare, vastă rețea de camere stradale, algoritmi complecși, stocare date, recunoaștere instantanee a etniei, poate opri indivizii aflați în faza pre-infracțională. Șocant? Not so much, mintea noastră va fi fost deja pregătită de filme precum "Minority Report". Japonia are și ea un astfel de program de AI capabil să identifice hoții din magazine înainte de a comite infracțiunea. Momentul în care oamenii vor fi arestați pentru crime pe care se gândeau să le comită este aproape. Unda de siderare se va aplatiza după prima vizionare a Minority Report, la fel cum pandemia a părut mai puțin stranie după ce am văzut "Contagion".. Și apoi, suntem vechi în a ni se face profilul (de cumpărător, votant, sentimental etc) pe baza unor algoritmi AI, în fond ne-am născut pe Facebook, nu-i așa? 

Din punct de vedere al capacitării indivizilor ,lovitura de geniu a avut loc în primele zile ale pandemiei. Imaginile cu orașele chinezești aflate în lockdown, străzile pustii, severitatea restricțiilor corelate cu numărul mic de morți au setat răspunsul a miliarde de oameni. Fără aceste imagini care, deși propuneau metode dure, asigurau supraviețuirea, lockdownurile populațiilor occidentale nu ar fi fost posibile! Oamenii s-ar fi revoltat! Izolați (stare ideală pentru o bună penetrare a oricărei strategii manipulatoare), înfricoșați, îmbibați în ani de manipulări reziduale prin filme de gen, pentru propria supraviețuire, carantina a devenit acceptabilă, chiar dezirabilă. De aici până la abandonarea drepturilor și libertăților individuale în favoarea celor colective, nu a mai fost decât un pas. Și câteva tulpini și mutații, ce-i drept..Piesa de rezistență au reprezentat-o imaginile cu chinezii infectați, picați pe stradă. Măiestria a reieșit din prezentarea acestor imagini ca unele de "contrabandă", scăpate de cenzura comuniștilor chinezi,aura de adevăr fiind astfel consacrată. Oamenii picau pe stradă, guvernul minte, deci boala este letală. "Contagion", real, în direct.. 

În final, pentru a da Cezarului ce este de drept al lui, nimic din tot ce am trăit în ultimii doi ani, nu se putea înfăptui fără controlul absolut al mass-media. Achizițiile instituțiilor media în jurul a câtorva centre de influență (puține) a început cu mult timp în urmă. Coincidență, aceleași centre de influență gestionează și alte industrii importante. Discursul isteric, exclusivist, repetitiv, obsedanta repetare a numărului morților de covid, caracteristici ale  presei internaționale, nu știu cât sunt mărturii ale unei conspirații, cât mai degrabă ale unui patronat unic. 

În schimb, ideea concentrării informației pentru a fi ușor de controlat fluxul informațional, da, aceasta este o idee pe care nu o pot absolvi de acuzația unei conspirații..

Deși ideea propagandei nu este nouă, la rang de știință a fost ridicată între pereții Ministerului Propagandei. De la operațiunea "Mockingbird", trecând prin strălucitorul Hollywood, până la scandalul Cambridge Analytical progresele au fost imense. Importanța sa fundamentală a fost stabilită, la modul absolut, prin popularea cu un Minister al Adevărului al celei mai citate distopii orwelliene -" 1984". Totuși, a trebuit o pandemie pentru a o aduce la stadiul de artă! Deci nu am fost manipulați, ci am fost vrăjiți de artă...

Comments

Popular posts from this blog

Regatul proștilor

O propunere de nerefuzat

O ultimă vară calmă